8 sposobów na piękne włosy

Ostatnio bardzo dużą wagę zaczęłam przykładać do pielęgnacji włosów. Postanowiłam więc trochę pobuszować po blogach kosmetycznych w poszukiwaniu cennych rad w stylu “jak zadbać o włosy, żeby były piękne, mocne i zdrowe”. To, czego się dowiedziałam bardzo mnie przeraziło, ponieważ okazało się, że od lat popełniam całą masę kardynalnych błędów w pielęgnacji włosów. Nic więc dziwnego, że moje włosy szybko się rozdwajały, wypadały, a końcówki były suche i kruszyły się. Postanowiłam więc w moim życiu wprowadzić szereg bardzo dużych zmian, aby na prawdę zadbać o moje włosy, a nie mieć tylko iluzję pielęgnacji, która w rzeczywistości nie pomagała, a tylko szkodziła.

Z blogów zebrałam kilka najważniejszych faktów, które postanowiłam opisać w niniejszym poście. Nie będę tu pisać o tym, że nie warto używać farb do włosów, czy zbyt często prostownicy lub lokówki, bo są to rzeczy, o których wszyscy wiedzą. Będą pisać o rzeczach, które najprawdopodobniej zaskoczą Was tak samo jak mnie.

1. NIGDY, przenigdy nie chodź spać z mokrymi włosami! Dla włosów oznacza to mniej więcej to samo, co suszenie gorącym nawiewem. Mokre włosy są bardziej podatne na łamanie i rozdwajanie się, a tym bardziej w zetknięciu z poduszką.

2. Nie susz włosów gorącym nawiewem! Pozwól włosom wyschnąć samodzielnie (w trakcie dnia) lub wysusz je chłodnym nawiewem.

3. NIGDY nie śpij w rozpuszczonych włosach! Staraj się je spiąć np. w warkocz, aby nie ocierały się one o poduszkę, czy kołdrę.

4. Nie upinaj włosów zbyt ciasno, ponieważ wtedy osłabiasz cebulki włosów, co może sprawić, że będą bardziej wypadać.

5. Zastąp frotowy ręcznik, ręcznikiem z mikrofibry, a jeśli takiego nie posiadasz – wycieraj włosy bawełnianą koszulką. Dlaczego? Ponieważ one szybciej chłoną wodę.

6. NIGDY nie rozczesuj mokrych włosów, a jeżeli już masz taką konieczność to przed czesaniem, dokładnie rozprowadź odpowiednią odżywkę do włosów.

7. Dokładnie przeczytaj skład szamponu, który używasz. Jeżeli posiada on parabeny (w składzie zapisane następująco: Sodium Lauryl Sulfate i Sodium Laureth Sulfate) to zdecydowanie powinnaś je wyrzucić w siną dal! Byłam bardzo zaskoczona, kiedy po przejściu przez półkę z szamponami i żelami pod prysznic w drogerii okazało się, że praktycznie wszystkie produkty miało w składzie parabeny, które w rzeczywistości zamiast odżywiać, myć i pielęgnować włosy, to wysuszają je i mają na nie negatywny wpływ. Z wszystkich marek (nawet tych renomowanych i często reklamowanych) znalazłam zaledwie kilka, które nie zawierały parabenów. Zwróćcie więc na to uwagę, bo przez naszą nieświadomość niszczymy nasze włosy!

8. Dowiedziałam się od ekspedientki w Rossmanie, że bardzo dobre działanie na włosy mają olejki rossmanowskiej marki Alterra, a dokładniej zabezpieczanie nimi końcówek włosów, które stają się odżywione, nie są suche, a także rzadziej rozdwajają się.

Noo, to by było na tyle 😉
Ja zaczynam stosowanie się do tych reguł! Zobaczymy po jakim czasie zobaczę pierwsze rezultaty (mam nadzieję, że szybko) 😀
W każdym razie, z pewnością dam Wam znać :*

One thought on “8 sposobów na piękne włosy

Leave a Reply

