Świadome odżywianie – co to właściwie jest?

W ostatnim czasie, w związku z moim noworocznym postanowieniem (jak pisałam o tym jakiś czas temu tutaj) – odchudzaniem się, zaczęłam interesować się kwestią zdrowego odżywiania. Mówi się, bowiem że w rzeczywistości schudniecie zależy w 20% od ćwiczeń, a aż w 80% od właściwego odżywiania się. Postanowiłam więc tym baczniejszą zwrócić uwagę na to, co jem. W internecie naczytałam się masę różnego rodzaju artykułów, aż w końcu trafiłam na ten – klik! I wtedy właśnie mnie olśniło! Zobaczyłam, jak ważną rolę w procesie odchudzania odgrywa świadome odżywianie! Do tej pory wydawało mi się, że muszę się bardzo ograniczać i niemal prawie nic nie jeść, co jest olbrzymim błędem [!]

Teraz zaczęłam dużą uwagę zwracać na produkty, które kupuję i spożywam! Za każdym razem w sklepie dokładnie czytam etykiety produktów, bo to, że na czymś jest wielki napis “FIT” może być w rzeczywistości jedynie wielką ściemą (co niestety zdarza się często).

Ale zapytacie mnie: co Ci to da, że przeczytasz skład produktu skoro większość składników są zapisane w postaci “E i jakieś cyfry”. Otóż znalazłam stronkę (zobaczcie sami – polecam na maxa!!!!), na której wszystkie te oznaczenia są szczegółowo wyjaśnione oraz pogrupowane na pozytywne, neutralne oraz szkodliwe i podejrzane składniki E. Oczywiście nie sposób tego wszystkiego zapamiętać, ale w zasadzie to wystarczy zakodować kilka podstawowych, które najczęściej pojawiają się na opakowaniach produktów.

 

Leave a Reply

